On-line каса для малого бізнесу

Якщо інші сервіси та програми вузько спеціалізовані,
то Зручно містить майже усе, що потрібно підприємцю

ЩО ТАКЕ АВТОМАТИЗАЦІЯ ТА НАВІЩО ВОНА ПОТРІБНА БІЗНЕСУ?

Опубликовано: Червень 15, 2017 в 10:05

Автор:

Категории: Новини

Автоматизація торгівлі – це діяльність по впровадженню в торгівельне підприємство спеціального обладнання та програмного забезпечення, яка направлена на оптимізацію бізнес-процесів, підвищення ефективності торгівлі, та покращення обслуговування покупця. Традиційно виділяють два виду засобів автоматизації торгівлі: програмні та апаратні.

Системи автоматизації підприємства сьогодні затребувані як ніколи раніше, і з конкурентної переваги поступово перетворюються в необхідний стандарт, без якого бізнес просто не може існувати. При цьому самі по собі системи неоднорідні і відрізняються від інших програмних продуктів великим подрібненням з різних галузей бізнесу і складом гравців. «Скелет» автоматизації, тобто те, що зазвичай автоматизується бізнесом, складається з трьох основних частин: front-office, back-office і складської частини.

Схема 1. Скелет систем автоматизації

Схема 1. Скелет систем автоматизації

 

Найбільш помітна для кінцевого покупця автоматизація front-office, так як вона спрямована безпосередньо на взаємодію з ним. Важлива її частина – це касові пристрої, які задають алгоритм дій для співробітника під час продажу (може виводити нагадування про необхідність контролю документів, спеціальні пропозиції – знижки та інші маркетингові акції).

Back-office – це комплексні системи, що дозволяють консолідувати і узгодити всі бізнес-процеси компанії. Саме в back-office системах реалізовані інструменти для аналітики і асортиментного планування.
«Складська» частина автоматизації – це товарооблікова система, warehouse management system (WMS, система управління складом). Її завдання – це контроль залишків на складі.

Види систем автоматизації

Існує кілька варіантів систем автоматизації: серверні, хмарні і мобільні. Всі ці системи мають клієнтську і серверну частини, де клієнтська частина – це програмне забезпечення, встановлене на комп’ютері співробітника; за допомогою неї відбувається введення даних в систему. Серверна, відповідно, встановлюється на спеціальному комп’ютері – сервері, яку обслуговує IT-відділом компанії. На ньому зберігається і обробляється інформація, відбувається її узгодження між різними системами.

Ключова відмінність «хмарної» технології – це відсутність сервера у власності або оренді у бізнесу, тобто програмне забезпечення використовується як послуга, а все необхідне обслуговування проводиться на стороні постачальника цієї послуги. Безумовно, кожна з двох типів систем, серверна і хмарна, має свої позитивні і негативні сторони, які можуть вплинути на прийняття рішення про впровадження системи (табл. 1).

Таблиця 1. Плюси і мінуси серверної і хмарної систем автоматизації

Попередні два типи виділені на основі технології організації системи. Крім них, є ще третій клас, який отримав назву «мобільні системи для бізнесу». Ключова відмінність від двох попередніх – це можуть бути вирішені завдання, а технології можуть використовуватися як хмарні, так і серверні. У фокусі їхньої уваги – віддалені процеси і контроль співробітників, що працюють на виїзді. За даними задачам мобільні системи ділять також на два класи:

SFA (sales forces automation) – це клас додатків, в яких акцент зроблений на бізнес-процесах, пов’язаних зі збутом.
WFM (workforce management) – такі програми призначені для управління персоналом і планування зайнятості.
Для обох класів важливі функції GPS, які, по-перше, полегшують рішення логістичних питань, по-друге, є надійними інструментами контролю співробітників.

 

Дійові особи автоматизації

У процесі автоматизації беруть участь кілька компаній:
Вендор – це виробник програмного забезпечення.
Виробник устаткування – компанія, що спеціалізується на виробництві та постачанні того чи іншого спеціального обладнання для автоматизації. Прикладами такого обладнання є POS-термінали і POS-системи (касові комп’ютери), фіскальні реєстратори, сканери штрих-кодів.
Інтегратор – це компанія, що займається впровадженням системи автоматизації на підприємстві, а також в разі потреби допрацьовувати дану систему. Крім цього, перед впровадженням рішення вони можуть надавати попередні консалтингові послуги. Далі вони беруть на себе технічну підтримку системи, а також готові запропонувати більш широкий спектр послуг в області IT як аутсорсерів. Консалтингові послуги – це скоріше підготовчий етап, але він має відчутну користь сам по собі. Подібного роду послуги, укупі з автоматизацією, допомагають підприємцю розібратися у власних бізнес-процесах і підвищити їх ефективність.
На практиці, вендори часто надають і послуги інтеграторів. У свою чергу, послуги з впровадження також включають в себе поставку обладнання, так що часто бізнес, що автоматизується, не взаємодіє з постачальником обладнання безпосередньо. Таку схему застосовує і компанія Зручно – ми можемо надати клієнту програмне забезпечення у хмарі та комплект обладнання(планшет, принтер чеків, тощо).
Нижче, на Схемі 2 наочно продемонстрований процес впровадження системи автоматизації в організації.

Організація впровадження системи автоматизації

Схема 2. Організація впровадження системи автоматизації

Отже, тепер ми маємо уявлення про те, що таке системи автоматизації, познайомилися з їх основними функціями та технологіями, а також процесом впровадження.

Так навіщо ж бізнесу автоматизація?
Багато підприємців думають, що автоматизація потрібна великим і багатим мережам, але не підходить невеликому магазину біля будинку. Думають – і продовжують працювати по-старому.
Тим часом, автоматизація – це складний термін, але абсолютно не страшний. Вона звільняє масу часу і дає додатковий прибуток – наприклад, за рахунок контролю втрат. І тут зовсім не важливий розмір і формат. Автоматизація однаково підходить всім – і гіпермаркету, і маленькому магазину. Тільки ніхто не розповідає, навіщо потрібна автоматизація, якщо ти ще «маленький».
Ось самі вагомі аргументи, щоб задуматися про автоматизацію свого магазину вже сьогодні.

Простий і швидкий облік товарів
Якщо ваш бізнес зростає, вести облік в зошиті або в таблиці Excel з часом стає все складніше. Змінивши старі (нехай і звичні) інструменти на зручну програму, ви різко спростите і прискорите облік товару. Це все одно що змінити калькулятор на персональний комп’ютер. Він, якщо потрібно, здатний виконати роль калькулятора, але найпрекрасніше в ньому те, що більшість завдань в ньому виконує програма. Автоматизація заощадить час, звільнить ресурси і дозволить знизити число помилок, які неминучі при ручній обробці.

Зручно - автоматизация магазина, кафе, ресторна

 

Розуміння того, що продається і не продається
Після того, як ви автоматизуєте магазин, ви побачите, що в вашому магазині продається найкраще, а що – з рук геть погано. Ви дізнаєтеся, яких товарів досить, а які пора купувати. Це допоможе уникнути практики особистого контролю всього процесу закупівлі. А ще це допоможе вам краще зрозуміти ваших покупців – якщо до вас приходять за молочною продукцією, можливо, слід розширити асортимент молока, сметани і сиру.

облік продажів у магазині, кафе, ресторані

Колосальна економія часу
Про час ми коротко говорили вище, але ця перевага заслуговує окремого пункту. Системи автоматизації економлять ваш час і звільняють його для розвитку бізнесу. Мова йде не про хвилини, а про дні та тижні. Зокрема, це стосується бухгалтерії. Ви бачите всі свої кошти як на долоні. Для вас гранично ясно, у що вкладені гроші, які рахунки і закупівлі оплачені, які існують заборгованості. Не потрібно дзвонити у магазин та уточнювати залишку товару – ви все бачите онлайн. А з допомогою шаблонів бухгалтерських документів ви зменшите кількість рутинних процесів та скоротите кількість помилок.

Контроль всюди та завжди
Для доступу до програми вам потрібен комп’ютер та інтернет. Таким чином, ви легко контролюєте роботу магазину, навіть якщо ви поїхали на переговори в інше місто. Постійно навідуватися в магазин більше не обов’язково – всі ключові показники у вас під рукою. Крім того, система робить робочий процес зручніше та розділяє зони відповідальності. У кожного співробітника свій доступ, і він діє тільки в цих рамках – наприклад, касир не може змінити ціну товару, а бухгалтер встати за касу.

 

Зручно- контроль персоналу у магазині, кафе, ресторані. Облік продажів, бухгалтерія.

Як вибрати програму автоматизації?
Це тема окремої великої розмови. Але перш за все, треба пам’ятати, що система автоматизації – засіб, а не самоціль. Вона повинна бути простою, зручною та непомітною в роботі, адже користуватися нею потрібно кожен день. Зверніть увагу на надійність системи і сумісність її з вашим обладнанням. Також радимо поцікавитися сервісом – необхідно, щоб будь-яка проблема усувалася оперативно, а на всі питання можна було отримати швидкий і компетентну відповідь.